Wedstrijddag, Pegasus MB1 – Xanthos MB1

Zaterdag is wedstrijddag zoals jullie weten, en vandaag had ik een wedstrijd. Wat had ik er vandaag weer zin! Was al vroeg op door de spanning maar ook omdat ik er gewoon heel veel zin in had! Wil je weten hoe de wedstrijd is verlopen? Hoe alles gegaan is, lees dan verder!

Om 11.15 moesten we verzamelen, onze 2e  wedstrijd van dit seizoen, iedereen heeft er heel veel zin in, toch is de spanning ook van de gezichten af te lezen, ook bij mij. Met de vorige wedstrijd in m’n hoofd rijden we richting Nijmegen. Ook in de auto was er een gezonde spanning aanwezig.

Eenmaal aangekomen, herkennen we de sporthal en gaan we naar de kleedkamer. Gezellig omkleden en naar de zaal. De tegenstanders zijn het net nog aan het opzetten als we de zaal in komen. Toch gaan wij al warm lopen op een ander veld, gewoon rennen, knieën heffen, hakken billen, zijwaards en kruispas. Daarna beetje rekken en strekken. Omdat we meer tijd hadden dan normaal (de scheids was er nog niet), gingen we allerlei andere extra oefeningen doen waardoor we nog warmer werden. Super goede warming-up gehad dus! Nog even inslaan en serveren en de wedstrijd begon.

Ik was vandaag aanvoeder, alle uitwedstrijden ben ik aanvoeder en voor de thuiswedstrijden is een ander meisje uit ons team aanvoeder. Ik had getost, en had de servers ‘gewonnen’, dus wij hadden opslag.

De set begon, iedereen op z’n plek en daar kwam de opslag. Veel ging goed, we spelen echt netjes. Maar helaas het andere team was beter. Ach ja, is niet gek als zij uit de top en hoofdklasse komen en wij uit de 2e klasse. Maar toch, wij speelde ook goed! Echt heel netjes. De pass naar de spelverdeler, een mooie set-up en bam, een smachs! Zo hebben we een wereld schone puntjes gemaakt! Haha, oke een klein beetje overdrijving, maar waren gewoon mooie punten.

Helaas hebben we de wedstrijd uiteindelijk met 4 – 0 verloren, maar gelukkig wel met goed spel. Ook vandaag heb ik extra uitdagingen in de wedstrijd gehad. Ik heb op alle 3 de positie’s gespeeld. Normaal ben ik midden aanval, een snelle aanval, maar deze wedstrijd heb ik ook op buiten gespeeld, deze positie heeft een heel ander tempo dan midden aanval. Maar dit ging best lekker, ik had al zeg ik het zelf een paar mooie smashes. Ik heb de laatste set zelfs spelverdeler gespeeld. Dat betekend dat ik alle set-ups moest geven. Dit is echt iets heel anders dan aanvallen, gelukkig was dit aan het einde van de set en hoefde ik in totaal maar 1 set-up te geven. Was wel spannend om op alle 3 de positie’s te spelen.

Maar om het al, het was toch wel een goede wedstrijd van ons en we hadden veel plezier met elkaar. Een leuk wedstrijd middagje gehad dus!

Geef een reactie

