Waterskiën

25 September was ik met school wezen waterskiën  Ik zie jullie al denken, toen was het toch helemaal geen lekker weer meer! Nee klopt! Helaas hield de natuur geen rekening met wij zouden gaan doen. Omdat ik in de sportklas zit heb ik extra sport activiteiten waaronder nu dus ook waterskiën  Wil je weten hoe het mij af ging en hoe het was? Ik zeg, verder lezen, haha!

Na een paar uurtjes les, moesten we om 13.00 uur verzamelen bij de bus. Om kwart over één zat iedereen op een mooi plaatsje in de bus. De leerlingenlijst van de klas werd nog even nagelopen door mijn docent bewegingsonderwijs, wie tevens ook mijn mentor is. Nadat de busregels van het taxibedrijf medegedeeld waren, konden we richting Wijchen vertrekken.

Na een goede busreis, zijn we aangekomen in recreatiegebied Berendonck bij Wijchen, waar we gingen waterskiën  We werden ontvangen door één vrouw en twee mannen. Na een duidelijke uitleg, gingen we met de twee klassen naar de ‘kantine’. Ja we waren met 2 klassen, een 2e klas en wij, een 3e klas. Na een duidelijk demonstratie filmpje, konden we ons weer naar buiten voor verder instructie. Ook kregen we buiten wedsuites en zwemvesten. Toen we waren omgekleed in de hele krappe kleedkamers, werd de groep in tweeën gedeeld, klas VH2S en VH3S begonnen met 2 verschillende onderdelen die je kon doen op de recreatieplas. Klas VH2S mocht van start gaan op de ski’s, terwijl wij met de klas VH3S begonnen in de kano’s. Om my gosh, ik zat met nog een meisje in zo’n kano en wow dat ging echt niet goed.. We hebben meer in het water gelegen dan dat wij in de kano zaten. Haha, ging niet zo heel best. En dan gaan natuurlijk jongens je nog extra omduwen, je kano meenemen of wat dan ook. haha, maar toch was het kanoën wel leuk!

Toen was het onze buurt om de kano’s om te ruilen voor skilatten, konden wij  even onze kwaliteiten op het water laten zien. Meerdere kinderen uit mijn klas hadden wel ervaring met de ski’s op de sneeuw, maar skiën op water leek een hele andere beproeving. De eerste keer dat je op de ski’s stond ging bij niemand echt goed, er waren veel harde valpartijen die werden gemaakt op de eerste meters. Ook bij mij natuurlijk, na 10 meter viel ik al. Haha, als je viel, lieten de ski’s van de voeten los door de harde klap die je maakte op het water, maar als dat niet zo was moesten je aan de punten trekken om ze uit te doen. En jep, wie is er niet zo lenig ik, dus dat was nog een hele oefening. Aan de ene kant was ik wel blij dat ik maar een paar meter op de ski’s kon blijven staan, omdat sommige wel verder kwamen en dan een heel eind moesten zwemmen of lopen. Maar natuurlijk heb ik niet opgegeven, en wel steeds geprobeerd verder te komen dan ik de vorige keer ging. En heb me zelf gelukkig wel steeds kunnen verbeteren. Toch stiekem een puntje waar ik trots op ben!

Toen we klaar waren konden we even snel douchen en gingen we weer naar huis. Maar wauw, wat heb ik toen een leuke dag gehad. Al hoewel ik het niet zo kon, maar toch! Heel veel plezier gehad met iedereen en nieuwe dingen uitgeprobeerd. Ik weet zeker dat dit voor herhaling vatbaar is! Haha.

Hier nog wat foto’s van die dag van mij;.

Afbeelding

Omdat wij dus niet konden kanoën hebben we de kano maar terug via het land gedragen..

Afbeelding

Hier waren wij net omgevallen in het koude water, maar gelukkig konden we er heel hard om lachen! En nu nog steeds haha.

Afbeelding

Klaar voor de start, AF !

Afbeelding

Daar ging ik!

Afbeelding

Ja hoor, na lang oefenen lukt het me wel! Ik sta!

Hihi, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vond het in ieder geval super gaaf om te doen.

6 thoughts on “Waterskiën

Geef een reactie

