NK Streetdance/Hiphop

Het is achter de rug hoor, het grote NK! En wat was het een super, leuke, geweldige totaal gekke en hectische dag. Maar wat was het dat allemaal waard. Zoals ik jullie belooft had zou ik een artikeltje maken over hoe het geweest was, eigenlijk had ik belooft dat ik hem maandag al zou posten. Maar doordat ik niet kon inloggen op wordpress op 1 of andere manier kon ik hem niet posten.. Ook heb ik een hele drukke week van school achter de rug, waardoor ik niet kon posten. Sorry daarvoor! Maar gelukkig vandaag toch echt het artikel!

1455501-10-1339840075035_large

Om 8 uur moest ik al bij de dansschool zijn, Steenwijk waar het NK was, was best een eindje rijden. Eigenlijk hoefde wij pas in de middag te dansen, maar omdat wij met alle demo teams geselecteerd waren, gingen wij ’s ochtends kijken bij de jongere groep.

Na ander half uur rijden waren we eindelijk in Steenwijk aangekomen. Kaartjes opgehaald en naar binnen! Binnen hielpen we de jongere, The Beatbouncers, met hun haar make-up en hielpen de laatste puntje op de ‘i’ te zetten. Klaar met oefenen, en het podium op! En ze deden het goed! Wij als oudere groep stonden te schreeuwen als kleine kinderen om ze aan te moedigen! Uiteindelijk zijn zij 7e van Cadets B in Nederland geworden! Super trots op hun!

Toen hun prijsuitreiking geweest was, was het de grote pauze tussen de ochtendshow en de middagshow. In deze pauze gingen wij ons omkleden, onze make-up doen en even een broodje eten.
Als make-up hebben we een enorme laag foundation op, aardig wat bronzer, een bruine/zwarte smokey eye en een fel roze lippenstick. Voor een gewone dag naar school is dit natuurlijk VEELSTE overdreven. Maar omdat je op het podium in veel licht staat lijk je met weinig make-up op al gauw heel wit. (sorry dat ik hier geen foto van heb, ik was het door alles helemaal vergeten).

Toen was het ook tijd voor ons om de dans nog een extra keertje te gaan oefenen. Eerst even een goede warming-up zodat we helemaal vol uit konden gaan zonder spier scheuringen. Toen was het ook voor ons tijd om het podium te gaan betreden. Vol enthousiasme liep ik als eerste het podium op.
Iedereen op z’n plek en toen begon het “It’s showtime”! Alles ging super, het lukte me allemaal totdat Beyonce met Diva kwam in de remix.. Omdraaien en wat deed ik toen, shit nee! Ik ging naar beneden in plaats van dat ik omkeek.. SHITSHITSHIT! Nee, ik baal op dat moment zo erg, maar “the show must go on” dus ik ging verder. Gelukkig ging alles daarna wel weer goed. Maar wat baalde ik zeg.

Helemaal uitgeput toen de dans afgelopen was, meaan. Dat was zonde, ik baalde er enorm van, maar gelukkig hielp m’n lieve team met weer tot rust te brengen. En toen was het afwachten geblazen..
Alle groepen waren geweest en toen kwam het grote moment, de prijsuitreiking! We gingen allemaal bij elkaar staan en hoopte op een goed resultaat. En daar kwam onze categorie, Youth B. Op de 10e plaats… Nee yes, wij waren het niet! de 9e en 8e plaats ook niet! Toen kwam de 7e plaats.. YESSS! Ook geen 7e! Toen we dat hoorde waren we al super blij, onze 1e NK en dan geen laatste over 1 na laatste!

En op de 6e plaats, Holdit ! Uiteindelijk zijn wij dus 6e geworden, 6e van Nederland, echt super goed! Op die dag dus van de 10 groepen, maar dat is dan al een selectie van alle voorrondes afgelopen jaar. Ik ben echt zo trots op m’n teampje, iedereen heeft het super gedaan! Ook hebben we er een super dag met z’n alle van gemaakt! Een dag om niet te vergeten!

Helaas wilt het flimpje het niet doen omdat ik hem van FB heb afgehaalt.. Sorry.

Op na de volgende wedstrijden en misschien weer het NK dit seizoen!

4 thoughts on “NK Streetdance/Hiphop

  1. Wat heb jij een leuke blog, volgens mij volg ik je nog niet.. Je hebt zeker geen bloglovin! Hopelijk neem je ook nog eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

Geef een reactie

