Pixlr o matic

Een tijdje terug had een vriendin van mij haar foto prachtig bewerkt, dus ik vroeg welke site/app ze gebruikte. Zij had een app voor op haar Iphone maar omdat ik Blackberry heb kon ik hem helaas niet downloaden.. Maar gelukkig bestaat er ook een site van. En bij deze  laat ik jullie kennis maken (als je de site nog niet kende) met de site.

484900_490347310988662_444383254_n_large

Ga ten eerste naar www.pixlr.com/o-matic/, als je daar aan komt krijg je dit te zien:

Klik op ‘webcam’ als je een foto wilt maken via je webcam en dan wilt bewerken of klik op ‘computer’ als je een foto die je al gemaakt hebt wilt gebruiken. Ik heb een foto van de computer gebruikt en dus op computer geklikt, waarna dit je beeld is. Hier kies je de foto uit welke je wilt bewerken.

Nadat ik een foto heb gekozen krijg je dit beeld. Hier beneden staat een half rondje met 3 vlakken een ‘rode’ ‘blauwe’ en een ‘gele’. Als eerste kies je een ‘filter’. Wil je je foto in het zwart/wit of wil je misschien een ander filter. Onder het grote scherm van je foto, zie je een soort fotorolletje een negatief. Daar staan verschillende filters op die je kunt kiezen.

Door naar de volgende stap. Naar het ‘blauwe’ gedeelte. Hier staan allerlei soorten extra effecten. Ook deze staan weer in het ‘fotorolletje’. (zie hieronder een goede foto ervan). 

En als laatst kan je nog een rand kiezen. Het laatste ‘gele’ vlak. Hier ook weer precies hetzelfde van het uitkiezen. 

Klaar en je wilt het opslaan? Druk dan op de grote ‘save’ knop. Dat je daarop moet drukken is vrijwel heel logisch haha.

Waar wil je hem opslaan? Computer natuurlijk, dus druk op computer. Waarna je de naam van je foto kunt invoeren.

Nu kan je kiezen waar je het wilt opslaan op je computer.

En dat was het! Je bewerkte foto is opgeslagen op je computer!
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!

Kende jullie deze site al? Of welk progamma/app/site gebruiken jullie voor foto’s te bewerken?

2 thoughts on “Pixlr o matic

Geef een reactie

